söndag, april 11, 2010

Det där med att jobba hemifrån

När man är student, så är det ingen skillnad var man är, i hemmet, i biblioteket, i matkön, på promenad osv man har lika dåligt samvete exakt hela tiden, förutom i föreläsningssalen då man är stressad och i tentamensalen då det dåliga samvetet är utbytt till ren dödsångest. Men när man jobbar, eller praktiserar som i mitt fall just nu, så spelar det roll var man är. Är man på jobbet så känner man sig produktiv och när man är hemma så känner man sig avslappnad, avklopplad, typ, i den bästa av världar. På måndag och tisdag ska jag jobba hemifrån, de håller ju på bygga om på min praktikplats, först skulle de gjuta nytt golv på måndag och tisdag men nu ska de nog bara låta extra mycket i två dagar. Så jag slipper gå dit, tanken på att jobba hemifrån känns som att helgen har blivit förlängd med två dagar, trots att jag har arbetsuppgifter att göra. Jag gillar känslan men är ändå orolig för att fall i gamla mönster och klämma in 16 arbetstimmar tisdagnatt...

Inga kommentarer: