tisdag, maj 25, 2010

MIn konstiga dag

När jag vaknade i morse och kollade mina mejl, sisådär 7.45 så g jag att det hade kommet ett mejl och en intervju kl. 9 på Götaplatsen. Jag fick panik och fick först inte tag på någon av mina gruppmedlemmar. Visste inte vad jag skulle göra, men tänkte att jag får väl ta mej dit och sedan om jag inte får tag på gruppmedlemmen med inspelningsutrustningen försöka boka om tiden. Grejen är att vi hade sovmorgon idag och började vid 10, så alla sov ju. Jag fick iaf tag på personen med utrustningen som såklart skulle bli sen men vi siktade på att hinna intervjua innan skolan började ändå. 8.50 kom jag till Götaplatsen 9.15 kom de vi skulle intervjua 9.25 kom utrustningen cyklande. Ganska snart insåg vi att en intervju inte skulle hinnas med, dessutom är spårvagnarna till Järntorget från Valand inställda, de fixar med spåren. Så vi fick boka om till imorgon.

Sen kommer jag hem och bestämmer mej för att ta ett bad, tappar upp vatten, tar av mej kläderna och då ringer det på dörren. Jag var naken, hade ingen lust att öppna, tittade i titthålet och såg att det var killen som bodde här innan mej, för ett år sedan. Han är på jakt efter post eftersom idioten, ja, han är faktiskt en sådan, för han har inte bytt folkbokföringsadress, utan han står fortfarande skriven här (kollade upp Internet). Jag öppnade iaf inte utan lade mej i badkaret. Men inte gick han hem inte, han ringde, knakcade och tittade genom brevinkastet i en halvtimme, tre kvart innan han gav upp, då hade jag varken tänt ljuset, på radion eller något annat som gjorde att det verkade som jag var hemma. Jag blev såklart lite rädd, han verkade vara helt psykotiskt och nu vil jag ju definitivt inte ha något med honom att göra, inte svara när han ringer heller. Kanske överdriver jag bara, men det känns faktiskt olustigt, samtidigt som jag är rädd att han ska komma tillbaka. Tänkte väl iaf säga nästa gång han ringer att det inte funkar med att han står skriven här. Vet inte vad jag ska göra, jag ska ju skriva på mitt kontrakt på lägenheten på Fredag, funderar på att säga något då. Men jag vet inte vad. Det kan ju vara så att han har varit här innan, när jag inte har varit hemma, han har ringt iaf och på sistone har jag inte svarat, jag sa att jag skulle ringa om det kom någon post till honom, vilket det inte har gjort.

Så nu sitter jag här och är rädd varje gång mina grannar kommer hem, för jag tror att det är han. Vad ska jag göra?

3 kommentarer:

Martin sa...

Var han likadan mot hon som bodde där tidigare? I vilket fall så låter det inte som en bra situation för dig, du måste ju kunna slappna av. Mitt råd är att du först och främst pratar med honom om att det inte funkar att ha det så, försöka få honom att självmant adressändra helt enkelt.

Om inte det funkar så får du antingen be någon annan prata med honom eller adressändra åt honom själv...

Sarha sa...

Jag skickade ett sms idag till honom iaf, så nu vågar jag inte ha på mobilen heller :P Grejen är att jag kan väl inte ändra folkbokföringaddres åt honom? Jag borde iaf inte kunna det, tycker man.

Martin sa...

Får hoppas att det funkar då och vad gäller att ändra folkbokföringsadress så borde det ju gå... :p