torsdag, maj 13, 2010

Det där med att springa åt alla håll samtidigt.

Just nu springer jag åt alla håll samtidigt. Jag läser alla böcker samtidigt och försöker göra klart alla skol- och restuppgifter samtidigt. Jag flyttpackar för att kunna flyttstäda, fast jag bor kvar samtidigt. Idag skulle jag vara kulturell och intellektuell, jag är rädd för interlektuella människor, samtidigt som jag helst av allt vill ligga med akademiker. Jag var på konsthallen och tittade på examensutställning, mycket plastpåsar och silkespapper var det, jag var inte imponerad. Missade ljudinstallationen i foajen helt. Jag gick till VKM för att titta på en utställning som var stängd, inte museet, bara utställningen. Jag gick förbi Ingreppstältet vid 17.00, fast jag vågade inte gå dit, de såg så familjära ut. Jag gillar inte sånt när jag är ensam, man blir så oanonym på såna möten. Jag tog vagnen hem och bakade bröd istället.

Nu sitter jag här och försöker få mej att sätta mej framför uppsatsen och arbeta med den en stund. Går sådär, jag har kommit på att jag fryser och nog hellre vill ta ett bad ikväll...

Inga kommentarer: