söndag, maj 30, 2010

Det där med att bevara äktenskapet.

Kommer ni ihåg den kampanjen, Bevara Äktenskapet? Som om det någonsin varit hotat. Jag minns hur jag satt på tunnelbanan och såg skylten med texten "bevara äktenskapet, mamma, pappa, barn" och visste inte hur jag skulle reagera. Paolo Roberto och Anna Maria Corazza Bildt får väl ändå anses som ansiktena utåt, iaf två av dem.

aftonbladet.se kan jag nu läsa om tidningens QX:s inslag om drömbrölopp där bland annat Paolo Roberto är gift med Petter.

Jag hoppas att det är detta som kallas för evolution, att Herr Roberto har kommit på hur dum "Bevara äktenskaps"-kampanjen verkligen var. Varför äktenskap inte nödvändigtvis måste bestå av en mamma, en pappa och barn, att äktenskapet som instutition aldrig var/är eller kommer att bli hotat (tyvärr) oavsett vad vi lägger till för olika äktenskapskombinationer till begreppet.

Eller så har jag fel och egentligen handlar det om något annat, ingen har blivit upplyst eller kommit på nya tankar, folk vill bara synas, som vanligt.

Inga kommentarer: