söndag, december 13, 2009

Slappsöndag

Igår var Martin här i stan, vi var på stan och letade julklappar och tittade på voododockor hela dagen, idag har jag inte varit utanför dörren. Jag lyckades krysta ur mej två st förslag till vår rapport i skolan som vi hade kommit överrens om skulle vara klara kl 12 idag, jag mejlade 12.01. Nästa vecka är jag projektledare och på tisdag är det deadline för rapporten och sen ska den opponeras och revideras till på torsdag. På fredag ska jag åka hem, tills dess ska jag ha köpt mina julklappar, jag har köpt två, en är planerad till imorgon och så har jag tre kvar. Jag ska också ha färgat håret och fixat den fina utväxten jag har nu, det kan jag kanske göra imorgon.

Idag har jag mest funderat på det där vi kallar för "normal" vad är det egentligen? Jag tycker det är ett normuttryck, jag tänker att den som har kontroll över vad som är normalt eller inte styr på så sätt även normen och den som styr normen påverkar ju även maktstrukturerna. Ni vet de där som vi inte tycker om... Jag tänker att vi borde sluta använda ord som normal/onormal i alla hänseenden, bara för att visa att vi inte vill vara del av en sådan struktur. Å andra sidan kräver det att man är väldigt radikal, om man tänker på allt som klassas att vara onormalt i dagens samhälle. Men jag är radikal, iaf idag.

Inga kommentarer: