tisdag, december 22, 2009

Ibland saknar jag Skövde

Eller jag saknar iaf de människorna jag umgicks med där, trots att det var en massa intriger som pågick hela tiden, facebook är inte riktigt samma sak. Jag saknar måndagsmötena med Radio Qult och att sända radio. Att hänga med Pernilla Ekh och Jennie, att fira jul innan det var jul med dom. Att sitta hemma hos Karin och titta på hennes vägar där hon hade ritat roliga stiluettfigurer. Att sitta hos Pernilla L och dricka te och bara låta timmarna försvinna, eller varför ta en tur till Willy:s bara för att slippa få skriva uppsats några timmar. Jag skanar till och med min gamla korridor ibland, alla som bodde där genom åren, både de som jag kommer ihåg namnen på och de som bara kom och gick. Jag saknar att gå till Rusta med Mia och Judas och jag saknar Emil och att bråka med honom. Jag saknar att äta pizza på eller ifrån Kryddan.

Jag saknar faktiskt inte spexet så mycket, det var bara jobbigt mest hela tiden. Fast jag saknar våra söndagspizzor på tiden som det begav sig och visst saknar några av alla gamla spexare också, men väldigt många är också sköna att slippa... ;)

Inga kommentarer: