fredag, augusti 18, 2006

medborgarskolan

Jag kollade i en katalog från medborgarskolans över deras kurser i höst, hittade den här

Duvmatning
Vi börjar med att lära oss bryta bröd i lämplig storlek och kasta på betryggande avstånd utan att träffa duvorna i huvudet. Vi tränar in duvornas läten, huvudrörelser och stirrande blick för att lättare smälta in och efter hand väga oss närmare. Öva gärna hemma framför spegeln. Vill du locka duvan att äta direkt ur handen, tejpa för öronen och stick in några fjädrar i håret. Eget bröd medtages. Onsdagar, 18.30-20.00, 3 ggr, 200 kr

Det var längesedan jag har skrattat så mycket, jag hoppas det är skämt, men har lust att anmäla mej, vem vill inte öva på duvbeteende hemma framför speglen? Dessutom vill jag smyga på kursdeltagarna när de matar duvorna!

P.S Robert Kronberg har fortfarande inte hört av sig...


3 kommentarer:

Sarha sa...

det ante mej...

Sarha sa...

inte för mej...

Sarha sa...

alltså... eftersom jag själv är ganska kort och liten överallt, så blir ju snoppar stora när man ser dom underifrån, så då gör det inget om hans snopp är liten...desutom tror jag man hoppar över häckarna bättre om man har en liten snopp, än en stor, som hoppar av sig själv