tisdag, november 16, 2010

Mina föräldrar.

Dag 3, Mina föräldrar.

Min mor (Birgitta) och far (Alf) har varit gifta sedan urminnes tider, eller iaf sedan 1969. Allt var egentligen en enda stort misstag, min far ville inte ha min mor, men hon blev gravid med min bror och de gifte sig och skaffade hus och flera barn och på den vägen är det. Ibland undrar jag om de någonsin verkligen har älskat varandra eller en tyckt om varandra eller bara vant sig vid varandra. Mina föräldrar har mest bråkat så länge jag kan minnas och bråkar än, nästan ännu mer nu när båda är pensionärer och är lediga hela dagarna.

Jag vill aldrig gifta mej, kanske för att jag har sett alla svackor ett gift par går igenom på nära håll, kanske för att jag vet att det krävs så mycket jobb och energi för att dela ett helt liv med någonannan att jag känner att det inte är någon idé.

Trots allt gillar jag att hänga med mina föräldrar, jag har märkt att vi har en rätt avslappnad relation till varandra som inte många av de jag umgås med har till sina. Inte avslappnad på det sätt att vi kan prata om vad som helst, det kan vi verkligen inte, mina föräldrar är ganska troende och får enbart träffa en reviderad version av Sarha. men den är avslappand på det viset att jag gärna hittar på saker med dem, jag skäms inte för dom på något sätt. Dessutom har vi stått varandra riktigt nära, vi har kunnat prata om saker och ting, hur jobbiga de än har varit. Men de senaste åren har det ändrats, jag vet att de inte talar om allt för mig längre och ibland känns det skönt, men oftast känns det bara jobbigt. Om vi inte kan prata med varandra längre, vad finns då kvar? Men jag vet inte heller om jag vill veta allt...

Jag vet att jag aldrig vill förlora dem iaf och jag vet att det är det enda som med säkerhet kommer att hända.

Inga kommentarer: