fredag, november 19, 2010

Min dag

Dagens ämne handlar om vad jag har gjort idag, vardagsrealism deluxe!

Som vanligt var jag mer död än levande när jag vaknade, snoozade två gånger, tänkte att jag måste försöka få upp min sänglampa och fixa förlängningssladd snart. Klättrade ner från min loftsäng och tände halllampan, ett bryskt uppvaknande. Jag stängde badrumsfönstret och svepte in mej i filtar istället för att klä på mej. Jag kissade, suckade när jag såg mej i speglen, åt lite frukost (yoghurt och sylt) klädde på mej samma kläder som jag hade på mej igår, packade ner min miserabla lunchlåda. Borstade tänderna. Klädde på mej ytterkläderna, tog på mej mina svarta kängor, ångrade mej och tog de lila istället. Gick till skolan och lyssnade på P1 på vägen dit.

Pratade lite med Patrick innan mitt rapportseminarium började. Försökte verka intresserad av det de andra sa, gick ganska bra, tröttnade ganska snart. På rasten pratade jag med Henrik om Twitter, han har liksom inte fattat nånting och jag orkar inte förklarar att ibland kan det vara mer intressant att läsa vad andra twittrar än att twittra själv. Varför kan man inte se Twitter som ett ställe att lära sig mer om andra, om världen man lever i, mer än en anslagstavla för sina egna åsikter?

Jag lyckades avstyra vår kursutvärdering efter lunch, så det blev en halvdag idag, jag behövde det. Gick förbi Bokia och köpte små Post it-lappar till mitt egengjorda schema. Prommenade hem och lyssnade på P1, fick ta kort på två turister utanför Operan. Kom hem, värmde lunchen, slängde den eftersom den inte alls var god, värmde lite vegetarisk kålpudding istället. Gjorde lite kaffe och åt upp de sista Ballerina kexen med mintchoklad.

Sen försvann eftermiddagen när jag satte mej framför datorn. Diskade i två omgångar. Sorterade papper, målade naglarna. Styrde upp mitt schema för nästa vecka med hjälp av Post it-lapparna. Packade väskan till biblioteksbesöket imorgon. Jag dammsög golvet, torkade av spisen och slasken ordentligt.

Lyssnar på några avsnitt av radioföljetongen, Utresningen.

Ska läsa lite innan jag lägger mej tidigt ikväll.

Inga kommentarer: