fredag, juni 06, 2008

Jag vet att jag borde sluta med alla de där facebook-applikationerna, men hur ska man då kunna veta vem man skulle vara om man var med i tv-serien "vänner" och hur gammal man kommer att bli eller vilken färg man har på hjärtat (som jag förövrigt trodde var rött hos alla...).

Jag vet ju redan att jag inte är helt nöjd med vad mina vänner på facebook tycker och tror om mej, t.ex. att jag kommer att bli en bra mor, har en "hot" kropp och sånt där trams. Nu vet jag även att en av mina vänner inte tror att jag är mest sannolik att behöva terapi och citera filmrepliker oavbrutet. Dessutom är det en som inte tror att jag är mest sannolik att bli framgångsrik. Kanske är det så att jag i framtiden kommer att behöva terapi för mitt filmcitasmissbruk, eller för att jag lever mitt liv utifrån vad mina vänner tror om mej på facebook, eller för att jag fortfarande inte om 25 år har lyckas slutföra mina studier.

1 kommentar:

Eklindh sa...

Jag är helt övertygad om att du om 25 har avslutat dina studier. Hade det däremot varit 15 år. Så hade jag nog sagt att det var mest troligt att du hade något att lämna in kvar.