måndag, december 12, 2005

sömnlösa nätter....

... glider samman med dvala liknande dagar. Inatt låg jag på mitt golv och stirrade upp i taket, funderade över vad en franska filosof har sagt, att när man ligger på marken och stirrar uppåt ger man uttryck för sin dödslängtan. Jag funderade om det verkligen stämde eller om man ville få ett annat perspektiv på saker och ting. Jag drömmer mardrömmar nästan varje natt, vet inte varifrån dom kommer eller varför. Jag hatar att vara vuxen och bo ensam, det finns ingen här som kan titta om det finns monster i garderoben eller som bäddar ner mej i sängen och säger att allt bara är en dröm, som stannar kvar i sängen tills jag har somnat. Istället försöker jag jaga iväg drömmarna med radion, kan hela sändningschemat för natten utantill och känner igen radiopratarna.

Jag måste börja sova på nätterna snart igen, orkar inte med det här mycket längre till.

1 kommentar:

Jennie Westerlund sa...

jag läser dina inlägg, bara så du vet... jag borde bli bättre på att skriva själv också. :)