måndag, september 20, 2010

Jag orkar inte blogga om valet.

Det är helt grått ute och hela Göteborg kändes väldigt Östtyskt idag. Sagal var bitter idag angående SD:s valframgångar och luften hade gått ur hela klassen. Jag tänker att 95% av alla jag möter röstade inte på SD, det gör mej ändå glad. När jag gick hem över Götaälvbron hade några satt upp en stor banderoll över vägen vid Frihamnen med budskapet "Ni röstar på Alliansen, vi rustar för revolution!"

Och radion ska lägga ner "Tracks" och jag minns hur en yngra version av mej själv satt framför radion varje lördageftermiddag med ett inspelningsbart kassette i kassettseplare redo med play och rec-knapparna, om det kom någon ny låt, eller gammal som jag ville spela in. Jag minns hur arg jag blev över trafikmeddelanden, nedtoningar och ihopklippningar av låtar. Jag är äldre nu, jag kommer inte att sakna "Tracks", jag saknar inte ens den yngre versionen av mej själv längre.

Jag äter soppa och kaviarmacka, utanför fönstret regnar det och grannen håller på att måla om. Jag fick en ledig eftermiddag som jag ännu inte har fått nåt gjort på. Jag har massor att göra till imorgon, men jag tänker att det ordnar sig. Det ordnar sig alltid bara man improviserar lite.

Jag tänker att allt kommer att ordna sig.

1 kommentar:

Béatrice Karjalainen sa...

Vi satsar på det, allt kommer ordna sig (men vi får nog ligga i allihop lite).