onsdag, september 08, 2010

Det är snart val, har ni valt?

Det är ju val-tider nu och förr kunde jag bli väldigt engagerad, upprörd och superglad. I år känner jag mej mest trött och har väl i princip bestämt mej för att rösta på F!, mest för att rösta mot blockpolitiken. Jag gillar den inte alls, jag tycker den har gjort valrörelsen otroligt tråkig och intetsägande. Alla säger och tycker samma saker och alla är eniga. Innan Alliansen var det liksom fler olika röster och Fp gjorde alltid nåt semi-främlingsfientligt utspel precis i valspurten och visst blev man upprörd, men det hända iaf nåt. Nån vågade. Nu är alla tysta och Sd är det största missnöjepartiet. Kom igen, Sd liksom, när hände det, egentligen?

Jag tänker att jag kan lika gärna rösta på F! för det spelar ändå ingen roll vem som vinner, det blir samma politik ändå och kanske skulle det vara bra om Sd kom i riksdagen så alla väljare fick inse vilken politik de egentligen för. För jag vet att alla som kan tänka sig att rösta på Sd egentligen inte sympatiserar med dem, de har knappt läst deras valmanifest. De vill bara rösta på ett missnöjesparti, någon som står utanför de etablerade, någon som vågar säga vad de tycker, eller iaf de rumsrena åsikterna.

Valrörelsen 2010 är som tyst söndagsmorgon.

Inga kommentarer: