onsdag, april 30, 2008

Valborg

En sak som jag inte saknar efter att varit student i flera hundra år (det känns som det iaf) är Valborg.

Shit, jag kan sakna salstentor ibland, men fulla studenter, dåliga spex och en massa kö till Boulonger som man får stå i för att få kolla på uppträdande av ett bra band. Eftersom sexmästeriet har för vana att endast boka ett bra band, en gång per år och det är valborg och ingen av de fulla studenterna bryr sig ändå, de är bara där för den billiga spriten, så vi andra som är där för musiken får helt enkelt stå ut med resten.

Allt det där saknar jag faktiskt inte, jag är glad över att inte bo i något student bostadsområde utan i ett litet samhälle utan studenter. Och för en gång behöver jag inte känna mej konstig för att jag dissar valborg, jag behöver inte förklara mej för någon och det känns så bra! Och jag ser fram emot att få sova ostört inatt, heeela natten.

3 kommentarer:

riksomengris sa...

problemet iår då - spexet var bra

Sarha sa...

rättelse, spex är per definitionen aldrig bra!

riksomengris sa...

i så fall var det väl inget spex, bara spexare som framförde nåt