fredag, februari 29, 2008

dimensioner

Den som bestämde att världen ska bestå av tre dimensioner, den skulle jag vilja ta ett snack med. Mina ögon blir skela av över en veckas 3D-modellering och jag har minsann kvar att göra på måndag. Men det går framåt iaf och jag antar att man får vara glad för det. Dessutom är det jobbigt att rotera på saker när man måste ta hänsyn till tre olika grafer och så just när man tror att man har listat ut hur det funkar, så var det fel. Altt sker på vinst och förlust, man trycker lite här, pillar lite här och skakar lite på musen så får man se om det blir rätt, eller om man får göra om. Jag tror att världen skulle vara minst lika rolig tvådimensionell.

Och hur tänkte Yahoo när dom bestämde sig för att satsa på ett fyrdimensionellt modellerings-program?

1 kommentar:

Martin sa...

är inte alla per automatik skelögda?