måndag, februari 11, 2008

det där med sex

Efter helgens bravader fick jag ett intressant mess från en gammal tjejkompis. Hon skrev att mycket men summan av kardemumman var att om man har sex första gången man träffar någon så är man körd sen, om man vill ha mer än bara sex, typ förhållande eller så. Det är helt ok för mej att ha sex med folk hur jag vill men jag måste leva med konsekvenserna av mina val, alltså att folk "ser ner på mej", iaf så mycket att dom inte vill ha förhållande med mej.

Nu är ju inte jag den som varken brukar hålla på speciellt länge, om jag verkligen vill ha sex med någon, eller bryr mej om vad folk tycker och tänker om mej eller ens skulle vilja ha ett förhållande med någon som tänkte så om mej eller någon annan. Att man inte duger till förhållande om man har sex första gången man träffas. Sex är sex, ett ligg är ett ligg och det är ingen garanti för någonting, varken förhållande eller könssjukdomar som en killkompis sa i helgen.

När man tänker på det blir det helt knasigt, ska jag gå runt och låtsas att jag inte vill ha sex med någon som jag egentligen vill ha sex med bara för att tänk om jag vill ha förhållande med honom senare? Och hur funkar det med dom som gifter sig efter bara några veckor eller månader, är det ok? Bara dom inte har sex första kvällen utan håller på sig ett tag och hur långe ska man egentligen hålla på sig för att klara förhållande-gränsen?

Inga kommentarer: