måndag, januari 06, 2014

Yrsel

Idag fick jag ett långt yrselanfall igen, hade ett likadant i somras men jag kräktes iaf inte idag, det är ju alltid positivt. Så länge jag ligger ner helt blixtstilla tills yrsel och illamåendet går över så är det lugnt, fast det har tagit flera timmar. Jag har kollat runt lite på webben vad det kan vara, kristallsjukan, lågt blodtryck (vilket jag iofs har) eller kanske Menieres sjukdom. Nu har jag bara haft två rejäla yrselattacker i hela mitt liv, men blir det många fler så får jag väl bege mej till doktorn och kolla upp saker och ting. Tills dess ska jag ta tag i mitt kassa balanssinne för jag läste att det hjälpa och för att man faktiskt behöver ha en bra balans!

Trots att jag sov länge idag och har legat i sängen i flera timmar så är jag väldigt trött ikväll så det blir nog att krypa ner tidigt i sängen och hoppas att gammelkatterna låter mej sova inatt. Igår natt skulle de både gosa med mej och slåss med varandra, det blev alltså inte så mycket sömn. Dessutom var det ju okså lite svårare att somna efter JVM-hockeyn igår (man kommer ju lätt upp i varv under såna matcher).

Natti!

Inga kommentarer: