torsdag, januari 02, 2014

Nytt år, nya tag!

Jag funderade ett tag på nyårslöften, inte för att jag tror på att man förändrar livet bara kring just nyår. Men grejen är att jag kunde inte bestämma mej för om jag skulle bli snällare eller strängare mot mej själv. Jag funderade på om de båda går att kombinera på något sätt, men det känns ju just nu som att de är lite väl mycket varandras motsats. Kanske skulle jag kunna bli snällare genom att inte ställa så höga krav på mej själv så att jag iaf fick en ärlig chans att leva upp till dem och på sätt kunde använda min stränghet till att skapa en fungerande struktur för själva uppfyllandet.

Och kanske borde jag ta upp förra årets "löfte" också, att ta hand om mina fötter lite oftare. Det är ju trots allt ganska skönt med fotbad.

Sen kom jag på att jag lika gärna kunde dra in bloggen, jobbsökandet, läsandet och upprätthållandet av bekantskapen utanför fejjan i nyårslöfterna. Fast sen tänkte jag att det kanske skulle vara smartare att satsa på mina restpoäng än jobbsökandet, jag tror nämligen att de två kan höra ihop lite. Eftersom jag inte har en hel examen, bara nästan och när man ska trycka in sitt CV på div. databaser så kommer ju alltid frågan om examen upp och det är skitirriterande att hela tiden klicka "Nej", fast det bara gäller ett liten del av ett examensarbete.

Så vi kan väl säga att detta inlägg är ett litet steg i en ny förbättrad version av Sarha à la 2014. Vi får se hur långe det håller. Må väl till nästa gång!


Inga kommentarer: