måndag, september 10, 2012

Sommaren som var

Sommaren innehöll som väntat mycket sport, fotbolls EM, OS och Paralymics, var ju de största grejerna. Sommaren innehöll också en "spilla te på datorn"-incident (som ännu påverkar mitt tangentbord). Det var också en hel del målning, trädgårdsarbete och allt sånt som hör sommaren till och bärplockning såklart! Och så dog en anka. Jag hade tänkt åka till Skövde, men det blir inte av.

Det simmar runt en ensam kanadagås i dammen och har ett helt hjärtskärande läte när den försöker ropa tillbaka sin familj. Nästan hela gåsfamiljen utan två ungar drog tidigare i somras men en förälder kom tillbaka för några dagar sedan och fick bara med sig den ena ungen. Så nu är hen ensam kvar, vet inte om de kommer komma tillbaka en gång till eller om det kommer någon annan flock hen kan följa med. Jag kan visserligen känna igen i gåsen som stannade kvar, det är ju lite livet känns ibland överlag. Men jag skriker nog inte så mycket efter sällskap som gåsen gör.

På jobbfronten inget nytt och jag har massor av problem med min webbplats. Ibland hatar jag verkligen Internet!

Jag har varit förkyld i nästan två veckor nu, känner mej smått dränerad. Ska ta tag i mitt liv igen, imorgon eller så.

Over and out.

Inga kommentarer: