lördag, juni 16, 2012

Att skriva jobbansökningar

Det är rätt konstigt men jag skjuter alltid på sånt så länge det går, imorgon t.ex. är det sista dagen att söka ett jobb jag tänkte skulle passa mej och har jag börjat skriva ansökan än? Svar: Såklart inte. Jag antar jag får göra det inatt eller så.

För övrigt delar jag ut tidningar även i år, synd att frångå en fin sommartradition, tänker jag. Inatt regnade det, så funderade jag faktiskt på vad exakt som är så fint med den, kom inte på nåt...

Insåg just att alla jobb jag har haft har jag fixat utan att skriva ansökningar och söka jobb på det sättet och att nästan alla ansökningar (förutom den allra första) jag har skrivit har inte lett någonstans. Det kanske inte är min grej? Eller så beror det på jobben jag söker.

Tänkt också lite på vad jag vill bli, jag skulle ju helt vilja jobba med utställningar och framförallt med teknikbaserad konst, men ärligt talat jag gillar alla typer av utställningar och tror att jag faktiskt skulle kunna jobba med vilka utställningar som helst iaf rent konceptuellt. Jag tänker liksom på utställningar som former och gestaltningar inte så mycket vad de består av (men det får man inte säga om man vill jobba med konstnärer eller på museum i övrigt). Eller så vill jag jobba med webb och layout och kommunicera med människor på det sättet, jag tänker också att jag skulle tycka det vore roligt att utveckla strukturer och arbetsrutiner för kommunikationen inom verksamheter. Jag har heller inget emot att samordna eller administrera saker och ting, som en klassisk kulturprojektledare alltså! En person jag pratade med tipsade även om att jag kunde arbeta med event, det hade jag aldrig tänkt på, men om man tröttnar på gamla vanliga konferenser och sånt skulle jag kunna "kurera" något nytt och annorlunda eller bara samordna allt.

Näe, om man skulle ta tag i den där ansökan nu... men först kanske lite te och godis?



1 kommentar:

Jennie sa...

Skriva ansökningar gör man som bäst när man har en deadline mitt framför näsan, i alla fall jag... iofs så sitter jag ju fortfarande här utan jobb. Hmm...