tisdag, februari 21, 2012

Jag var på konstmuseet idag, tyvärr var det lite omhängningar så bla den moderna-delen var stängd. Visserligen var de delarna jag gillar mest stängda men det gjorde inte så mycket, jag är nämligen ganska svältfödd på utställningar just nu, så nästan vad som helst går bra. Det har bara inte blivit av att jag har gått så mycket under hösten och fram tills nu och nu ska jag åka hem till småland ett tag så det lär inte bli så många utställningar den kommande tiden heller.

Men det är något fantastiskt med att gå ensam genom ett museum och bara titta. Jag gillar också ljudet av knarrande trägolv och föredrar museum med detta. Helst ska det inte vara något annat folk omkring, mer än en eller annan vakt, jag hatar när man måste ta hänsyn till andra eller ännu värre, när man tvingas lyssna på deras samtal om konsten. Å andra sidan har jag haft den bästa "dejten" på tekniska museet i Stockholm, så det där med folk beror kanske mest på vem det är.

Och så glömde jag gå till konsthallen...

Inga kommentarer: