torsdag, augusti 30, 2007

flytten och hemlösheten

Ibland flyttar men till ett hem och ibland flyttar man från ett hem. Jag har flyttat från ett hem, ett helt ok hem till en soffa i solna, en helt ok soffa, men man kan ju knappast räkna den som ett hem. Man kan ju inte ställa hur höga krav som helt på en soffa, gränsen går vid ett soffbord, men inte ens en soffa med ett soffbord är något hem, iaf inte ett hem som jag skulle trias i. Jag vill ha väggar och tak, golv är alltid trevligt, men kanske inte ett krav, jord räcker fint för tillfället. En del flyttar till Stockholm för att dom ska "bli lyckliga" jag tror att Stockholm har motsatt effekt på mej, det känns som att mina känslor sitter på utsidan. Helst vill jag dra ett täcke över huvudet och gråta, men då jag nog fått gå och låsa in mej på toa för att inte vara i vägen, för hur man än vrider och vänder på det så är ju inte heller ett täcke ett hem.

Nåväl, det ordnar sig nog och om det inte ordnar sig så är det inte hela världen heller, det finns så många bittra flator i Skövde jag kan tvinga mej på som behöver lite hetronormativitet i sina små liv!

Inga kommentarer: