fredag, mars 16, 2007

inte ens chokladen får man ha ifred....

Alltså, jag vill inte klaga, men jag hade faktiskt inget med valet av mitt kön att göra. Nu var det så att jag drog en nitlott och blev tjej/kvinna. Lägre lön, Barbie dockor, rosa gymnastikdräkter med volang på, mens, PMS, graviditet, hormonhelvete som leder till sjukt mycket finnar, jobbiga bröst som alltid är ivägen, behåar osv. osv... Men det finns en sak som är bra, PMS-chokladen! Det pratas ibland om att man ska höja skatterna på ohälsosam mat, eftersom jag är feminist anser jag att detta är ännu en form av könsförtryck, vad ska jag trösta mej med om chokladen blir dyrare? Jag menar, det räcker med att tamponger och bindor och sånt är svindyrt, ta inte ifrån mej det enda som gör mej till människa den där veckan i månaden! Och kvällstidningarna, sluta med eran jäkla hälsopropaganda, jag frossar om jag vill!

1 kommentar:

pernilla sa...

Amen, sister!