lördag, oktober 29, 2005

för övrigt en trevlig dag

Jag läste i någon kvällstidning för några dagar sedan att många svenska tjejer i min ålder använder sin blog som nån slags sexdagbok, där dom avslöjade allt om sina sexliv. Alltså, kan ju inte jag följa strömmen och göra det (eftersom jag aldrig har följt strömmen känns det konstigt att börja göra det nu, när man är 26 år...) så jag får komma på nåt annat.

Jag har tänkt på en sak, jag har aldrig haft något "riktigt" jobb, förutom tidningsbud, och jag är trots allt snart 27 år. Jag funderar på vilket jobb jag skulle passa i, om jag skaffade ett, vilket jag måste snart göra. Min kanadensiska kompis påstod att det inte fanns så många jobb för sådana som mej dvs. medie/film/konstvetenskap/filosofi personer, hur vågar hon påstå nåt sånt? och varför sa hon inget innan jag skaffade mej 100-tusentals kronor i studielån? Skämt åsido, det här idéen om att läsa ämnen som intresserar mej kanske inte var den bästa, känns som jag har målat in mej i ett hörn, som jag inte riktigt vet hur jag ska ta mej ut ifrån. Å andra sidan jag skulle vara otroligt olycklig om jag läst nåt ämne som jag inte var intresserad av, bara för att jag lättare skulle ha fått jobb och jag skulle nog inte ens avsluta den. Så då var man tillbaka på ruta ett igen...

Inga kommentarer: