tisdag, februari 02, 2010

2010 ett bra år?

Jag har ett projekt i år, ett bokprojekt, en bokcirkel för en, för mej. En skönlitterär bok i månaden, än så länge ligger jag i fas med tiden. Jag funderade på att utöka projektet till att även innefatta ett ligg i månaden, bara för att jag inte har legat med någon sedan oktober, eller om det var början av november...

Tycker att jag är lite värd att skämma bort mej själv, men Januari är ju redan körd och Februari har bara 28 dagar och det är osannorlikt att jag ens får iop ett ligg på den tiden, vilket göra tt jag isf ska få ihop tre ligg i mars, för att inte tala om månaderna jag kommer att vara i Vaggeryd i sommar.

Kanske ska jag satsa på kvalitet istället? Bara ha kvalitetsligg, bara ligga med smarta killar. Jag vill ligga med en smart kille, någon som man kan prata med efteråt om intressanta saker. Jag känner en som har haft ihop det med Jonas Hassen Khemiri, jag är galet avundsjuk, såklart. Nu tänker jag att just han är lite jobbig att ligga med, dels för att min bäddsoffa inte är så lång (om vi nu ska vara här), men också för att jag skulle få sjuk ångest av att inte hänga med i hans associationer, i hans prat. De får helt enkelt inte vara för smarta, jag vill helst vara smartast och helst ha sista ordet, men de kan ju vara någonstans i närheten.

Månadens bok är Räddaren i Nöden.

Inga kommentarer: